Laman

24 Februari 2011

sabahkini.net: AWASI SUAMI JIKA MEREKA KE LABUAN!

sabahkini.net: AWASI SUAMI JIKA MEREKA KE LABUAN!: "Saudara pengarang, KALAU satu pasukan khas ditubuhkan untuk menyiasat kes penyeludupan PATI yang berlaku di Tawau dan Lahad Datu yang..."

hmmmm~~~sedih btul baca artikel ne tp tak blh disangkal kan apa yg dinyatakan~ saya sendiri membesar di labuan~ memang peka dan sedar tentang apa yang di katakan di dalam artikel ini~

Labuan merupakan pulau besar cukai, jadi stok2 minuman yang "tak sedap tuh", harga memang murah, seperti harga setin coca cola~dah tidak di sangkal lagi labuan memang byk pusat karaoke dan kelab malam~ pusat karaoke di Labuan bkn seperti pusat2 karaoke Redbox, GreenBox etc tp lebih kepada kelab malam~ sering kali dipenuhi dengan perempuan2 yg berpakaian seksi gilaaaa~putih-putih melepak dan pelbagai umur~dan bermula seawal jam 8 malam sehingga jam 3 pagi~Dan tempat2 sebegitu tumbuh seperti cendawan selepas hujan~

Latarbelakang "perempuan-perempuan" ini daripada pelbagai bangsa dan dari pelbagai negara tp kebanyakannya daripada Filiphina dan Indonesia~ yg paling muda yg saya sendiri pernah dgr dan nmpk adalah semuda 14 tahun!.....Apa nak jadi....

Dan, seperti tajuk artikel td, isteri2 perlu awasi suami mereka~ tp ibu bapa juga perlu mengawasi anak2 mereka yg bercuti / berjalan2 ke Labuan sebab stok2 minuman "yg tak sedap" dan " perempuan2" senang di dapati di sana~

Bagi pendapat saya, masalah ini perlu di atasi bermula dengan rakyat Labuan itu sendiri.... Warga2 Labuan, elakkan lah pergi ke pusat2 karaoke dan kelab2 malam~sebab yg memeriahkan, meramaikan dan memberi keuntungan kepada owner2 tersebut bkn org lain, kita juga~carilah hiburan2 lain yang lebih menyihatkan tubuh badan dan minda kita~dan kerajaan pun perlulah mengambil tindakan yang lebih drastik jangan lah membuat serbuaan setakat untuk memuaskan hati rakyat tp selepas itu sama juga~

Sebagai contoh, ini apa yang saya sendiri pernah alami dan nampak sendiri.. Masa itu saya tahun 2002, ada kenalan sy yg berkerja di satu pusat karaoke masa tu awl lagi bru jam 7 mlm, saya kebetulan berhenti utk berjumpa kenalan sy disitu~ tiba2 dia maklumkan dekat saya ada ambush malam tu jadi kena hantar " perempuan-perempuan" tersebut balik ke rumah. Saya agak terkejut pada masa itu dari mana mereka dapat maklumat tersebut. Agak2nya dari mana?

So kita sama2lah mencari penyelesaian bagi masalah ini~

0 comments:

weeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.................

~ Life is like a rollercoaster ~

me~~~

me~~~

Pengikut

Mengenai Saya

Foto saya
i am who i am~love me or hate me~cuz nothing can change me~